vyřešenáhlášení

2607
Špatné dopravní značení

Místo

-

Vloženo

29.května 2018 / 06:13

Popis problému

Úprava semaforu ve směru na porubu ze Svinova způsobuje chaos. Značení pruhů by mělo být přeznačeno jako tomu bylo na křižovatce u Slovanu ve směru z Opavy. Několikrát se stala málem nehoda.

Řešení

  • 29.května 2018
    Jedná se o křižovatku Opavská / Martinovská. SSZ spravují OK, a.s. Podnět jim byl přeposlán k vyřízení.
  • 04.června 2018
    Za Ostravské komunikace, a.s.: Úprava návěstidel SSZ na vjezdu ul. Opavské od Svinova na této křižovatce měla za cíl zvýšit kapacitu u odbočení vpravo. Proto se základní návěstidla na stožáru SSZ, umístěná vpravo ve směru jízdy, změnila na signál se směrovou šipkou vpravo a signál se směrovou šipkou rovně. Vodorovné dopravní značení jízdních pruhů zůstalo stávající, tzn. je tam sdružený jízdní pruh přímo+vpravo a samostatný pruh pro jízdu přímo. Vozidla odbočující vpravo na ul. Martinovskou tak mohou kromě fáze Volna na ul. Opavské jet i v době, kdy mají Volno vozidla a tramvaje na vjezdu ul. Martinovské. Není mi jasný „chaos“, který to způsobuje. Symbol šipky vpravo a šipky rovně je zcela odlišný. Že by se řidič spletl a jel na šipku vpravo přes křižovatku rovně mi také nepřipadá reálný. Obě návěstidla jsou různě natočena, přímý směr má ještě opakovací návěstidlo na výložníku nad jízdním pruhem. Měnit vodorovné značení určitě nebudeme. Při pouze jediném jízdním pruhu pro jízdu přímo by to byl podstatný zásah do provozu na ul. Opavské. Srovnávat tuto křižovatku se Slovanem jaksi nelze. Slovan je na začátku koordinovaného tahu ul. Opavské, tato křižovatka už v jeho průběhu. Možnost jet rovně případně ze dvou jízdních pruhů tam prostě potřebujeme. Úprava již funguje více než rok a řidiči si na ní velmi rychle zvykli. Samozřejmě pokud jede z krajního pruhu vozidlo rovně, další co za ním odbočuje vpravo musí počkat. Kdo tam jezdí denně již ví, kam se má zařadit. Ostatně takto to fungovalo ještě i před úpravou, že pro jízdu rovně se vozidla řadila do prostředního pruhu a pro odbočení vpravo do krajního. Je to řešení dočasné, v konečném uspořádání by se vjezd měl rozšířit tak, aby zde byly 4 jízdní pruhy (vpravo, 2 přímé a vlevo). To znamená stavebně toto rameno upravit.